.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درآمد 250میلیاردی مازندران در توليد گل وگياه

رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران درآمد سالانه توليد گل و گياهان زينتي در اين استان را سالانه بيش از 250 ميليارد تومان اعلام كرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، عنايت‌الله تورنگ در بازديد از مراكز توليد گل و گياه اين شهرستان ميزان توليد گل و گياهان زينتي در مازندران را سالانه حدود 160 ميليون شاخه، اصله و گلدان گل بيان كرد و افزود: اين ميزان از سطح بيش از 550 هكتار از واحدهاي گلخانه‌اي در استان توليد مي‌شود.
وي اضافه كرد: اين ميزان در سطح 230 هكتار فضاي بسته گلخانه‌اي و 320 هكتار فضاي توليد مي‌شود.
تورنگ افزود: بيش از 2 هزار و 700 نفر در مازندران در بخش توليد و پرورش گل و گياهان زينتي فعاليت مي‌كنند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران ليليوم، آلستروميا، بنجامين، آگلونما و گونه‌هاي سوسن را از گونه‌هاي با ارزش گل‌هاي زينتي و درختچه‌اي توليدي در اين استان بيان كرد.
تورنگ به مسئله عدم پرداخت تسهيلات بانكي از سوي بانك‌ها به متقاضيان در اين بخش اشاره كرد و تصريح كرد: بيش از 200 متقاضي دريافت تسهيلات در يك سال گذشته‌، بانك‌ها فقط به درخواست 40 متقاضي پرداخت كردند.
وي به نبود پايانه صادراتي گل و گياه در اين استان اشاره كرد و گفت: متاسفانه به علت نبود پايانه گل و گياه فقط حدود چهار تا پنج درصد گل و گياهان صادراتي اين استان به خارج از كشور صادر مي‌شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران درباره ساخت پايانه گل و گياه در غرب اين استان گفت: اين پايانه هم‌اكنون 35 تا40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
به گفته تورنگ هم‌اكنون مازندران در توليد درخت و درختچه‌هاي زينتي مقام نخست و در توليد گل‌هاي زينتي مقام دوم كشور را دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 ارديبهشت 1388
اگر پايانه گل وگياه مهم است درساخت آن بايد تسريع شود
شيرزاد حقيقتجو 7 آبان 1392
با سلام اگه ميشه به من مشا وره بدهيدكه با ترويج گل ودرختچه در شهرستانم هم كسب وكا ري داشته باشم وهم فرهنگ ترويج گل ودرختچه را رواج داده باشم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.